حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۶۱ کانون مسجد در مساجد صومعه‌سرا فعالیت دارند

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ب.ظ


سیدمحمود رزمگیر، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به بیست و سومین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار کرد: تعداد مساجد با توجه به شرایط موجود در کشور حدودا رضایت بخش است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در بحث مسجد این است که فضا به صورتی فراهم شود تا افراد بیشتری از این مکان استفاده کنند، افزود: یکی از مهمترین امکانات که مردم و جوانان را به سمت مسجد جلب و جذب می‌کند، حضور متولیان و امام جماعتی است که بتوانند با آنها و به خصوص جوانان تعامل سازنده و دوطرفه برقرار نمایند.

 

رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی صومعه‌سرا گفت: متولیان مسجد باید شرایط را از حالت متکلم وحده بودن بیرون برده و به سمت صحبت‌های دو طرفه پیش ببرند که افراد حس کنند کسی وجود دارد که پاسخگوی سوالات آنها باشد.

 

رزمگیر با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌هایی که در سطح کلان صورت می‌گیرد باید در ارائه امکانات و فرستادن افراد مجرب دقت بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد، جوانان را بیشتر جذب می‌کند.

 

وی با بیان اینکه متولی اصلی مساجد این شهرستان امام جمعه، اوقاف و تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد یک نقش جانبی به نام کانون‌های فرهنگی هنری دارد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاداسلامی صومعه‌سرا با توجه به اهمیت وجود کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان، اظهار کرد: در این راستا از سال 92 تا کنون یک رشد صد درصدی در افزایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته‌ایم.

 

رزمگیر با بیان اینکه تعداد کانون‌ها از سال 92 تا کنون، از 31 به 61 کانون افزایش یافته است، افزود: بسیاری از این کانون‌ها در مناطق دوردست تاسیس شده تا نوجوانان و جوانان آن منطقه بیشتر بهره ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم که این کانون‌ها را افزایش دهیم، گفت: در طی 2 سال پنج کتابخانه باز در کانون‌ها فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل سه سار،  مصباح الهدی مهدی آقا، مسجد جامع تولم شهر، امام خمینی(ره) کلیدبر و شهدای مرجغل تاسیس شده است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه برنامه‌های کانون‌ها متناسب با ظرفیت افرادیست که مسئولیت مسجد را برعهده دارند، تصریح کرد: برخی از مساجد با وجود تنگناها توانسته‌اند در برنامه‌های مختلف مقام‌های استان کسب کنند.

 

رزمگیر با بیان اینکه کانون مجیب‌المضطرین گوراب زرمیخ دو سال پیاپی در تیم فوستال کانون‌های استان مقام اول را کسب کرد، خاطرنشان کرد: کانون‌های حضرت ابوالفضل سه سار و مصباح الهدی آقا مهدی آقا در برنامه‌های قرآنی بسیار خوب فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه 10 کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا بسیار خوب فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امسال با کمک گرفتن از افراد مختلف در این کانون‌ها حضور پیدا کردیم و از فعالان آنجا تجلیل نمودیم.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی