حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

صبح شعر«یادماندگار» در صومعه‌سرا برگزار شد

پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ب.ظ


صبح شعر «یادماندگار» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا و با همکاری کانون فرهنگی هنری مصباح‌الهدی در راستای کنگره ملی 8000شهید استان گیلان در مزار شهدای آقا مهدی آقای این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان و شاعران برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا در این مراسم با بیان اینکه باید نسبت به شهدا معرفت و شناخت پیدا کنیم، اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که در اوج جوانی جانشان را در راه دین و اسلام در کربلاهای ایران فدا کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا برای اینکه آرمان‌های اسلام و انقلاب را پیاده کنند به شهادت رسیدند، افزود: شهدا یار امام زمان(عج) و قرآن کریم هستند و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ما باید به عنوان یک انسان متدین آرمان‌های شهدا را پاس بداریم، گفت: وظیفه ماست که آرمان‌های والای شهدا را در مملکت پیاده کنیم.

 

در ادامه سید محمود رزمگیر، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های شهید و شهادت نیاز به یک اخلاص خاصی دارد، تصریح کرد: برای این برنامه به هیچ اداره‌ای دعوت‌نامه داده نشده و شهدا قبلا با نثار خون خود دعوت نامه برای همه ما داده‌اند تا در مراسماتشان حضور داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما با حضور خود در مراسمات شهدا یاد آنها را گرامی می‌داریم، خاطرنشان کرد: شهدا رابطه نزدیکی با صداقت و اخلاص در کار داشتند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه پیام شهدا این است که صادقانه و خالصانه و فقط برای  رضای خدا کار انجام گیرد، اظهار کرد: پیام خانواده شهدا هم استواری و صبر است و باید در مسیر شهدا بدون هرگونه ریا کارها انجام شود.

 

در ادامه مراسم از پدر تنها شهید هنرمند گیلان، شهید مجید علی‌پرست تجلیل به عمل آمد و یک تندیس به وی اعطا شد، شهید علیپرست در زمینه سیاه قلم و نقاشی در شهرستان صومعه‌سرا فعالیت داشتند.

 

مراسم صبح شعر «یادماندگار» با شعرخوانی شاعران، قرائت زیارت عاشورا و گلباران مزار شهدا به اتمام رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی