حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در صومعه‌سرا

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰ ق.ظ


حجت‌الاسلام علی افسرده، مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه در قرآن کریم ۳۲ بار کلمه زکات و برکت به کار برده شده است، اظهار کرد: خداوند ۲۴ بار کلمه زکات را در کنار نماز به کار برده که این امر نشان از اهمیت زکات است.

 

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که مردم آن به زکات اعتقاد دارند از رحمت خداوند بهره‌مند می‌شوند و به‌واسطه این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه رفع می‌شود، افزود: پرداخت زکات بهترین راه‌حل حلال کردن اموال است.

 

مسئول زکات صومعه‌سرا گفت: نهادینه شدن این امر که مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است وظیفه و رسالت همه ما در هر لباس بوده چراکه از دستورات دین مبین اسلام است.

 

حجت‌الاسلام افسرده با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری حدود 250 میلیون تومان زکات مستحبی و فطره در این شهرستان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: زکات مستحبی شامل کل محصولات کشاورزی مانند برنج است و از مرغداران و پرورش دهندگان ماهی، مرغ و ماهی دریافت و به فقرا و نیازمندان همان محله که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی هستند، توزیع می‌شود.

 

مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه با زکات جمع‌آوری شده خدمات گوناگونی به مددجویان کمیته امداد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در یکصد و ۲۴ روستای صومعه‌سرا یک رابط افتخاری و شورای زکات فعالیت می‌کنند که در دبیرخانه دارای پرونده هستند و وظیفه شورای زکات جمع‌آوری زکات محله و رساندن به دست نیازمندان همان منطقه است.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی