حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت الاسلام راشدی‌نوری در خطبه اول در ادامه بحث هفته های گذشته راجع به نقش دین و ایمان و باور دینی گفت: طبق روایت دینی ما، قناعت و کم کردن آرزوها از فضایل اخلاقی است و همه فضایل اخلاقی یک خاصیت مشترک دارد و آن این است که فضیلت های اخلاقی باعث برداشتن و رفع تعارضات و نزاعها در درون و بیرون انسان می شود و هر چیزی و صفتی در وجود انسان باعث دعوا و نزاع و جدال و خصومت شود، زشت و مذموم است و هر صفتی که این نزاع ها را از انسان بر دارد پسندیده و مطلوب است؛ اینکه نام مقدس دین ما را اسلام گذاشتند، بخاطر این است که در این مکتب، سلم و آرامش و امنیت است و مهمترین چیزی که دین مقدس اسلام برای جامعه انسانی به ارمغان آورده است همین سلم و سلام و امن و امان است، قرآن کریم جامعه بهشتی را جامعه سلم و آرامش می داند و می فرماید:(لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ ، لَا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلَا تَأْثِیمًا إِلَّا قِیلًا سَلَامًا سَلَامًا) ، در حالی که جامعه جهنمی ،جامعه خصومتها و دعواها و نزاع هاست (إِنَّ ذلِکَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النَّارِ) ، پس اگر در اسلام صحبت از دنیای مذموم و ناپسند است به آن صفاتی مربوط می‌شود که موجب بروز نزاع و خصومت و تنش و ناآرامی شود.

در سوره مبارکه حدید درباره دنیای مذموم می فرماید:(اعْلَمُواْ أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکَاثُرٌ فِى الْأَمْوَ الِ وَالْأَوْلاَدِ) ، بدانید که زندگی دنیا، بازیچه، لغو و بیهودگی، زینت آرایی و فخرفروشی و افزودن در مال و اعوان و انصار است و این تکاثر و تفاخر از ویژگی های دنیاست و هر جا که تفاخر و تکاثر باشد نزاع و دعوی هست؛ اینکه قرآن کریم می فرماید:(إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ) ، کار شیطان ایجاد کینه و اختلاف است و یکی از اسباب نزاع و تفرقه، زیاده خواهی و زیاده طلبی است، اینکه آدم بخواهد هر چه که در دست دیگران است را برای خود بخواهد و یا هر چه که دیگران دارند، او هم داشته باشد و برای رسیدن به خواسته اش از هر طریقی استفاده کند، این آغاز دعوا و خصومت است.

جامعه بهشتی آن جامعه ای است که در آن توجه به افراد ضعیف باشد، حقوق افراد رعایت شود، ظلم و زور و زیاده خواهی و پایمال کردن حقوق دیگران نباشد، اینکه قرآن می فرماید:(وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا)، ما بهشتیان شراب طهور داریم، شراب طهور، شوینده کینه های درونی است و این کینه ها که درون انسان است، سرچشمه همه نزاع ها و خصومتهاست. وقتی که این کینه درونی برداشته شود بقول قرآن، برادرانه در کنار هم می نشینند.(إِخْوَانًا عَلَىٰ سُرُرٍ مُتَقَابِلِینَ)


حجت‌الاسلام راشدی‌نوری در خطبه دوم با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمدباقر(ع)گفت: ماه رجب، ماه پر فضیلت و پر مناسبتی است، تقریبا تمام روزهای این ماه منتصب به یک امام عظیم الشان است. هم ایام ولادت چند  امام بزرگوار و هم مبعث رسول گرامی اسلام، هم در نیمه این ماه ایام البیض و برگزازی سنت معنوی اعتکاف و هم مرگ و هلاکت سرسخت ترین دشمنان اهل بیت (ع)، مانند: معاویه، مامون و معتمد عباسی و هم ایام حزن آور شهادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) و وفات اسوه صبر و حیا حضرت زینب کبری (س) و حضرت خدیجه کبری (س) است. اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خلوت کردن با خدا  و آماده سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است، ماه نزول رحمت الهی،ماه دعا و استغفار، قرائت قرآن و توسل به اهل بیت (ع) و زیارت اماکن مقدسه است. سعی کنیم از این فرصت برای خود سازی و تقویت فضای معنوی استفاده کنیم.

شنبه ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی مساجد است که جوانان متدین با عضویت در این کانون ها و حضور در مساجد به عنوان پایگاه های مهم شناخت و نشر معارف و اخلاق اسلامی، فرصت خوبی است که دست اندرکاران مساجد باید زمینه حضور و جذب جوانان را در مساجد و فعالیت در کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت فراهم کنند و میدان را برای بدست گرفتن برنامه های فرهنگی برای جوانان باز کنند و با رفتارها و برخوردهای تند، موجبات فرار و دوری جوانان را از مساجد فراهم نکنند.

روز چهارشنبه ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ با حکم حضرت امام راحل (ره) و روز بزرگداشت شهداست. مرد شریف باید بدانند که عزت و سرافرازی ملت و کشور، استقلال و امنیتشان مدیون و مرهون فداکاری های شهیدان و جانبازان و صبر و تحمل خانواده معظمشان است. شهیدان مظهر عزت و قدرت ملت ایران و خانواده شهیدان، افتخار جامعه ما هستند، تکریم و تعظیم شهیدان و خانواده معظمشان هم به عمل کردن وپایبند بودن به آرمان ها و اهدافشان و پافشاری بر اصول و ارزش هایی است که آنان جان خود را برای برقراری آن، فدا کردند.

این هفته مردم شریف و مسئولان استان، میزبان رئیس‌جمهور  محترم و هیأت دولت بودند. سخنرانی رییس‌جمهور محترم در اجتماع مردم که از نقاط مختلف استان به مراسم آورده شدند و سخنرانی پر تأمل ایشان در این مراسم و حضور هیأت های نمایندگی دولت در شهرستان ها و شرکت در جلسات شورای اداری و افتتاح برخی پروژه ها و وعده هایی که برای رفع مشکلات و نیازمندی های استان داده شده، از یک جهت قابل تقدیر و سپاس گذاری است، اما از جهاتی سؤالات و ابهامات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. زیرا قطعاً هزینه سفر هیأت دولت برای استان و مردم زیاد است، اما وقتی که فرصتی برای شنیدن حرف ها و دردهای مردم گذاشته نشود، پاسخ شفاف و درستی برای حل مشکلات مردم داده نشود و طبق معمول با شعار و ابهام گویی و گاهی با توهین به مردم، پاسخ حجب و حیا و صبوری و تحمل مشکلات مردم داده شود، بسیار سخت است و البته دور از انتظار نبود، زیرا شکم سیر با حقوق و درآمد کلان و نجومی، چه خبر و احساسی از حال و روز مردمی دارد که به خاطر گرانی سرسام‌آور و رکود شدید کسب و کار و نداشتن درآمد، شرمنده زن و فرزندشان هستند.

متاسفانه نماینده اعزامی رییس‌جمهور به شهرستان، ۱۰ تا ۱۵ درصد مشکلات کنونی را از ضعف و ناتوانی دولت و مجریان می داند و ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات را مربوط به سیاست های نظام و حکومت، یعنی رهبری نظام می داند که از خارج بر ما تحمیل شده است.

دولت خودش را در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن می داند و رنج و گرفتاری و گرانی و بیکاری را وظیفه مردم که باید تحمل کنند. در حالی که کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، درد مردم و گرسنگی محرومین را نچشیده اند، نگران بیکاری فرزندانشان نیستند و اصلا فرزندانشان در داخل کشور نیستند، ب ارز دولتی در خارج از کشور، بدون کمترین نگرانی و احساس کمبودی زندگی می‌کنند.

جالب است که در افاضاتشان فرمودند مردم میخواستند رأی ندهند، چرا انتخاب کردند که حالا اعتراض کنند؟البته این حرف درستی است، اما سخن این است که مردم فریب شعارها را خوردند،مردم فکر می کردند راست می گویند،اما من می گویم اگر شما میدانستید که سیاست نظام، سیاست مقابله و ایستادگی در مقابل استکبار و قدرت های زورگو است و شما با سیاست های نرم و محافظه کارانه نمی توانید در مقابل دشمن بایستید،چرا قبول مسئولیت می کنید،کسی که نمی تواند با سیاست های نظام هماهنگ باشد، باید میدان را برای کسانی که هماهنگ باسیاست های نظام و رهبری هستند باز کند و کنار بروند.

من می گویم نظارت و کنترل بر قیمتها و تولید و توزیع چه ربطی به دشمنیهای امریکا دارد؟تعطیلی شرکت ابریشم که صدها نفر در آن مشغول کار بودند و امروز چند نفر به جهت حفاظت،آن هم از روی غیرت و تعصب که سالها در اینجا بوده اند،چه ربطی به دشمنی های آمریکا دارد؟

اینکه همه مشکلات کشور را، تبعیضات، بی عدالتی ها، گرانی ها، سواستفاده ها، حیف و میل بیت المال، رفاه زدگی و زندگی اشرافی برخی مسئولان و... را به گردن امریکا گذاشتن، نادیده گرفتن فکر و فهم و شعور مردم فهیم است.

در پایان ذکر نکته ای را لازم می‌دانم:
من نه اهل سیاهنمایی از خدمات و زحمات مسئولان هستم و نه به دنبال تنش و تحریک مردم و نه اهل هیچ حزب و حزب و جناح و جریان خاصی. اصلاً علت عمده مشکلات جامعه را همین جناح بندی ها و طرفداری های بی حساب و کتاب از جریان های سیاسی می دانم. من آنچه را که می بینم و لمس می کنم، میگویم. من فهم خودم را از وضعیت جامعه بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص می گویم و از احسن و آفرین گفتن کسی هم تحریک نمی شوم،از بداخلاقی و بی انصافی و نادیده گرفتن  خدمات مسئولان از ناحیه هر کسی که باشد مخالفم. لذا این حرف هایی که گفتم نه برای تضعیف دولت و نادیده گرفتن خدمات و زحمات دولت محترم و مجریان صادق آن است، موانع پیش روی دولت را هم می شناسم و می دانم، فشارها و دشمنی های خارجی را هم درک میکنم، اما دولت و مجریان و مسئولان را از هر عیب و نقصی مبرا نمی دانم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی