حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


آرزو محمدی، با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) اظهار کرد: حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) بهترین الگو برای بانوان جامعه ما است.

وی افزود: سبک زندگی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) به عنوان یک الگو در روایات موجود است، پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) و امام علی (علیه السلام) الگوی مردان و حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) الگوی زنان هستد. 

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با اشاره به معرفی شهدای شاخص سال، گفت: هدف از معرفی شهدای شاخص، الگوهای مناسب، روشن و متعالی برای نسل‌های آینده است.

محمدی تصریح کرد: به همین سبب از سال 1389 سازمان بسیج مستضعفین با توجه به شاخصه‌های تعیینی، هرسال تعدادی از این بزرگواران را به جامعه معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ ویژگی‌های برجسته اخلاقی، الگوهای بسیار جامع و کاملی در میان هزاران شهید کشورمان وجود دارد اما تاکنون تعداد انگشت شماری از این شهدا در جامعه معرفی شده‌اند.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین در رویکرد جدید به منظور معرفی الگوهای حقیقی به عموم مردم به ویژه جوانان، هرساله در سطوح قشری و ملی، شهدایی را که در طول انقلاب اسلامی به رغم ویژگی‌های برجسته گمنام بوده‌اند، به جامعه معرفی می‌کند.

محمدی افزود: ساخت نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه، تهیه بروشور، انتشار کتاب، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های گوناگون در سراسر کشور گوشه‌هایی از فعالیت‌هایی است که برای معرفی شهدای  شاخص هر سال انجام می‌شود.

وی گفت: معرفی شهدای شاخص به صورت سالانه است و هر استان، شهید شاخص خود را در اقشار 20 گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، اساتید و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین هرسال یک شهید خواهر و یک شهید برادر را به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی و یک شهید خارجی به عنوان شهید شاخص بین‌الملل در آن سال معرفی می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: شهید رقیه رضایی هفتمین شهید شاخصی است که امسال به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور به جامعه مخصوصا جامعه بانوان معرفی شده است.

وی در خصوص زندگی این شهید اظهار کرد: " رقیه رضایی لایی" در فروردین سال 1344 در  قزوین به دنیا آمد، سال آخر دبیرستان تحت تأثیر انقلاب اسلامی دچار تحول فکری شد و به عضویت فعال حزب جمهوری اسلامی در آمد. رقیه رضایی بعد از اخذ مدرک دیپلم، با اینکه در رشته پزشکی قبول شده بود، برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه شد و دو سال به تحصیل در علوم دینی پرداخت و در کسوت یک معلم تربیتی و پرورشی به کردستان و سیستان بلوچستان رفت.  سال 66 ازدواج کرد و مسئولیت امور تربیتی یکی از دبیرستان های شهر قزوین را بر عهده گرفت.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا در خصوص چگونگی به شهادت رسیدن شهید " رقیه رضایی لایی"افزود: شهید رضایی از شهدای مکه هستند که در ذی الحجه سال 1366 هنگامی که در راهپیمایی برائت از مشرکین شرکت کرده بودند مورد هجوم عمال رژیم آل سعود قرار گرفته و شهید شد.

 محمدی از معلم شهید " رقیه رضایی لایی" به عنوان جوانترین شهید مکه در سال 1366 نام برد و گفت: از این شهید بزرگوار وصیت نامه و دست نوشته‌های زیبایی به یادگار مانده است که گفت وگوی عاشاقانه‌ای با معبود محسوب می‌شود.

وی افزود: معلم شهید رقیه رضایی لایی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: « "خداوندا! در آن لحظه که چشم دل ما به غیر تو خواهد بنگرد و از جهت محبت تو انحراف گیرد، کورش کن تا جز تو کسی را نبیند و جز حلال تو به چشم اندازی دیگر نگاه تماشا نیفکند. ما آن دست و پا را نخواهیم که به معصیت تو بجنبد و آن جان و دل را نپسندیم که جز به عشق جانان زنده باشد و سعادتی عنایت فرما که چشمان ما جز در جستجوی رضای تو روشن نباشد و جز لقا و رضای تو دیگری را نبیند".»


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی