حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


«رجب»، ماه خداست؛ ماه پر برکتی که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است و باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم.

 

فرشتگان اولین شب جمعه ماه رجب را «لیله الرغائب» می‌نامند. چرا که وقتی یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای نیست مگر اینکه در کنار کعبه شریف آید، آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم هر چه خواهید از من بخواهید. فرشتگان گویند: بار الها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزی، خداوند متعال فرماید: آمرزیدم

 

سید در «اقبال» و علامه در «اجازه بنی زهره» درباره اعمال لیله الرغائب نقل کرده‌اند:

از جمله اعمال این شب نمازی است که گناهان بسیار به سبب او آمرزیده شود و هر که این نماز را بگذارد، چون شب اول قبر او شود، حق تعالی بفرستد ثواب این نماز را بسوی او به نیکوترین صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح.


پس با وی گوید: ای حبیب من بشارت باد ترا که نجات یافتی از هر شدت و سختی.
گو
ید تو کیستی، به خدا سوگند که من روئی بهتر از روی تو ندیدم و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بوئی بهتر از بوی تو نبوئیدم.

گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجای آوردی. آمدم امشب به نزد تو تا حق ترا ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم. وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من سایه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قیامت. پس خوشحال باش که خیر از تو هرگز معدوم نخواهد شد.

اعمال نماز:
برای این شب عملی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امکان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر« اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود.
 

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح»گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود.

دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد، ان شاء الله به استجابت می رسد.

 

بهترین آرزو در «شب آرزوها» دعا برای ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه ماه رجب ماه توبه و استغفار به درگاه ذات الهی و ماه آشتی کنان بندگان گناهکار و غافل با خداست به خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: ماه رجب بهترین فرصت برای یک سفر معنوی است که بندگان خدا نباید آن را از دست دهند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن لیله‌الرغائب(شب آرزوها)، افزود: رغائب به معنای خیرهای زیاد و بخشش‌های فراوان است که در این شب خداوند هدایا و بخشش‌های فراوانی را به بندگان عنایت و عطا می‌کند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه در آموزه‌های اسلامی آمده است که در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند، تصریح کرد: زیباترین دعا و بهترین دعا که در این شب بزرگ همه ما می‌توانیم آنرا آرزو کنیم، ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است و دعا برای اینکه ما هم جزء انصار و اعوان حضرتش باشیم.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با بیان اینکه این شب فرصت گرانبهایی است که باید در استفاده و بهره مندی از آن تلاش کرد، گفت: در این ماه مؤمنین با خواندن دعا، نماز و توبه درگاه الهی، درهای رحمت الهی را به روی خود باز کرده و خود را برای حضور در مهمانی معنوی ماه رمضان آماده می‌کنند.

 

برگزاری ویژه برنامه لیله‌الرغائب در امامزادگان صومعه‌سرا

عزیز خادم شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب خاطرنشان کرد: لیلة الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است و در وصفش فضیلت‌های بسیاری را برشمرده‌اند که مطابق روایت‌هایی  در این شب، درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم لیله الرغائب و میلاد امام محمدباقر(علیه‌السلام) در امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با هدف حضور مردم در امامزادگان و بهره‌مندشدن از برکات شب لیله الرغائب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌گردد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند و بهترین زمان برای نزدیکی به خداوند متعال می‌باشد و در این باب آدابی ذکر شده است.

 

خادم‌شریف تصریح کرد: در میان ماه‌های سال برخی ماه‌ها دارای شرافت خاصی نسبت به دیگر ماه‌ها هستند که رجب از جمله این ماه‌هاست،که برای مؤمنین به نهری در بهشت که آب آن شیرین‌تر از عسل و سفیدتر از شیر است، تجسم شده است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی