حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت الاسلام محمد مهدی راشدی در روز ۱۵ اسفند سال ۱۳۳۶ مصادف با نیمه شعبان ۱۳۷۷ قمری در روستای آهودشت شهرستان نور دیده به جهان گشود و به همین جهت نام محمد مهدی بر او گذاشته شد. پدر او در شمار عالمان دینی و خوشنام و دارای خدمات بسیار در مسائل تبلیغی، فرهنگی اجتماعی بودند. جدش مرحوم آیت الله شیخ محمود دیوسالار نوری از شخصیت‌های علمی برجسته و صاحب نام و اعتبار بودند و پس از طی تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه مسجد جامع آمل وارد شد و پس از یکسال در روز نیمه شعبان سال ۵۲ وارد قم و در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی به فراگیری مقدمات و ادبیات عرب نزد حجج اسلام: علی اصغر مهدوی کنی، طالقانی، مدرس افغانی، بیگدلی پرداخت.


آنگاه دوره سطح متوسطه و عالی را در محضر حضرات آیات: باکویی، وجدانی فخر، ستوده، پایانی و اعتمادی گذراندند و از سال ۱۳۶۳ به حوزه جامع فقه و اصول حضرات آیات: فاضل لنکرانی، ناصر مکارم شیرازی، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی، حسینعلی منتظری و جعفر سبحانی راه یافت و تقریرات درس آنان را نوشت.


وی همچنین تفسیر را نزد آیت الله جوادی آملی و فلسفه را نزد حضرات آیات: یحی انصاری شیرازی، علامه حسن زاده آملی، فیاضی و مصباح یزدی آموخت. حجت الاسلام راشدی نوری به موازات تحصیل، فعالیت های تبلیغی و سیاسی و اجتماعی نیز داشت.


قبل از پیروزی انقلاب منزلشان در نور محل تردد و اختفای مبارزان و فعالان سیاسی بوده است و با اعزام روحانیون مبارز و انقلابی تحت پوشش تشکیل کلاس‌های قرآن و جلسات مذهبی فعالیت داشت و دوران انقلاب مسئولیت اداره فعالیت‌های مبارزاتی در منطقه چمستان با ایشان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در کمیته‌ی موقت انقلاب اسلامی شهر چمستان فعالیت داشت. سپس به قم برگشت و پس از شروع جنگ تحمیلی به مناطق جنگی حضور یافت. در مقاطع مختلف در جبهه جنگ، اعزام و مدتی در تبلیغات جبهه و جنگ کشور مسئولیت داشت. وی با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم، شعبه‌ای از بخش اعزام دفتر را در چمستان نور افتتاح و با اعزام طلاب فاضل در منطقه وسیع شهرستان نور در فصول مختلف تبلیغی و تشکیل کلاس‌های تابستانی نقش بسزایی را در انجام وظایف تبلیغی ایفا کردند.


وی تا زمان انتصاب به امامت جمعه مسئولیت نمایندگی طلاب و فضلای شهرستان نور را در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بر عهده داشت و در این مدت در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت‌های علمی داشتند که مقاله‌های شفاعت از دیدگاه اسلام، دوستی و دشمنی علی (ع)، راویان مشترک امام کاظم(ع)، شیوه تبلیغی ائمه، مشکلات شیعیان دوران ظهور، حاکمیت و ولایت فقیه در اندیشه سیاسی شیعه، نماز جمعه در عصر حاکمیت و … از جمله فعالیت های علمی ایشان به حساب می آید.


راشدی نوری با اصرار برخی از اساتید و دوستان در آبانماه سال ۱۳۷۹ به امامت جمعه شهرستان رودسر گیلان منصوب شد و تا سال ۱۳۸۶ به مدت ۷ سال امامت جمعه این شهر را به عهده داشتند. از فعالیت‌های ایشان در این مدت می‌توان به اداره حوزه علمیه، تأمین زمین و احداث حوزه علمیه خواهران، تجهیز و فعال نمودن کتابخانه عمومی امام صادق (ع)، بازسازی دفتر امام جمعه، تأسیس مؤسسه خیریه فاطمیه و خانه کودک و نوجوان امام حسن مجتبی(ع)، فعالیت در تأسیس و عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه آزاد لاهیجان و رودسر، برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی در استان، تشکیل جامعه روحانیت شهرستان، فراهم نمودن فضای انس و دوستی و ایجاد آرامش سیاسی در شهرستان رودسر اشاره کرد.


راشدی در مرداد ماه سال ۱۳۸۶ بخاطر خلأیی که در شهرستان چالوس بوجود آمد و موقعیت ویژه‌ای که داشت با ابلاغ حکم و دستور ریاست محترم شورای سیاستگذاری همزمان با روز بعثت پیامبر اکرم(ص) بعنوان امام جمعه چالوس منصوب شد و تا سال 1397 امامت جمعه شهر چالوس را به عهده داشت.


فعالیت‌های ایشان در این دوره در امور فرهنگی می‌توان به ایجاد وحدت فرهنگی، برگزاری همایش ملی ظهور آفتاب، تأسیس کانون فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج)، تأسیس مؤسسه خیریه بقیه الله الاعظم(عج)، ریاست هیئت امنای حوزه علمیه امام حسین(ع)، تدریس در حوزه و دانشگاه، تشکیل کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه، تأسیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم، تأسیس کتابخانه تخصصی مهدویت، تشکیل شورای مشورتی و هم اندیشی متشکل از اساتید دانشگاه و روحانیون خوشفکر، پیشنهاد و همکاری در برگزاری همایش تشییع و تبرستان مرزن آباد، بازسازی مصلی بقیه الله الاعظم(عج) با سبک و نماد معماری اسلامی که در ادامه سیاست نهضت مصلی سازی شورای سیاستگذاری احداث شده است، احداث منزل و دفتر امام جمعه، اقدام مؤثر برای اقامه نماز جمعه در بخش مرزن آباد، تلاش برای برگزاری اقامه نماز جمعه در شهر هچیرود و …. مهمتر از همه در دوران سخت و بحران فتنه و مشکلات سیاسی این سال‌ها محور وحدت و تعادل و آرامش و یکپارچگی جامعه است وی از برخی از مراجع تقلید دارای اجازه نقل حدیث و تصدی امور حسبیه و وجوهات می باشد.


حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در تاریخ 15 مرداد 1397 بنابر پیشنهاد حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و با موافقت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، به امامت جمعه شهرستان صومعه‌سرا منصوب شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی