حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


«نوراله صفرپور» با بیان اینکه هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قالب ۱۸ رشته  همزمان  با سراسر کشور در صومعه سرا در اسفندماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف این آزمون، تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: این آزمون در ١٨ رشته و سه گروه حفظ (شامل هشت رشته)، مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (شامل هفت رشته) و آموزش‌های الکترونیکی (شامل سه رشته) برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آزمون امسال در چارچوب برنامه در نظر گرفته‌شده، حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم برای دانش‌آموزان و به صورت شفاهی در مدارس انجام می‌شود، گفت: خردسالان نیز می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام می‌شود، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

صفرپور با بیان اینکه آزمون بزرگسالان نیز همزمان با سایر رشته‌ها و به صورت کتبی، روز نهم اسفند ٩٧ برگزار می‌شود، تصریح کرد: تنها رشته‌ای که هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می‌شود، حفظ کل قرآن کریم است.

 

وی با بیان اینکه آزمون دانش‌آموزانی که در بخش‌های مختلف حفظ بالای ١٠ جزء شرکت می‌کنند نیز در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف اعلام می‌شود، برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام در بخش الکترونیکی که شامل سه رشته سبک زندگی، ترجمه و مفاهیم و روخوانی قرآن است، تا آخر بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد:  زمان آزمون این بخش نیز روزهای اول و دوم اسفند سال جاری است؛ و ثبت‌نام سایر رشته‌ها نیز از (١٠دی ماه ) از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز  و تا پایان دی‌ماه نیز ادامه دارد.

 

صفرپور با بیان اینکه آزمون رشته‌های کتبی، روز پنجشنبه ٩ اسفندماه برگزار می‌شود، افزود: آزمون شفاهی مربوط به حفظ جزء ٣٠ از روز ١٨ اسفندماه آغاز و آزمون شفاهی سایر بخش‌های مختلف رشته حفظ قرآن از ١٠ جزء به بالا نیز از ١١ تا ١٦ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محدودیت سنی برای ثبت‌نام در آزمون امسال نداریم، گفت: هر فرد می‌تواند همزمان در چهار رشته (یک رشته حفظ، یک رشته مفاهیم و معارف، یک رشته الکترونیکی و همچنین، حفظ جزء ٣٠ ثبت‌نام کرده و در آزمون حضور پیدا کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی