حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


«نوراله صفرپور» پیش از ظهر امروز(شنبه،6بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در شهرستان داشته‌ایم.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر به فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است، افزود: 50 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در این کمیته تدارک دیده‌ایم.

 

وی گفت: برگزاری جشن انقلاب، عصری با شعر انقلاب، اکران فیلم‌های سینمایی، مسابقات فرهنگی هنری، دیدار با خانواده شهدا، محافل انس با قرآن، دیدار و بازدید از موسسات فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های این کمیته است.

 

صفرپور با بیان اینکه این شهرستان دارای 75 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی است، تصریح کرد: 40 برنامه فرهنگی برای ایام الله دهه فجر در این کانون‌ها پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سال 96 بیش از 120 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در صومعه‌سرا برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: اکران فیلم‌های سینمایی، برگزاری محافل قرآنی، نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌های موسیقی پاپ و سنتی و همایش‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه در راستای وام مشاغل خانگی به بیش از 20 نفر از هنرمندان این شهرستان وام با سود 4 درصد پرداخت شده است، اظهار کرد: در وام کارا 34 نفر از هنرمندان ثبت نام کرده‌اند که 32 نفر از این تعداد کارهایشان انجام شده که از 10 میلیون تا 100 میلیون تومان وام باسود ۶ درصد به آنها پرداخت می‌شود.

 

صفرپور افزود: در کمیته برنامه‌ریزی سال 96 ، 250 میلیون تومان و در کمیته برنامه‌ریزی سال 97 هم 290 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیرات مجتمع‌های فرهنگی هنری فارابی، گوراب زرمیخ و طاهرگوراب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اختصاص پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای یک هزار هنرمند فعال در همه زمینه‌هاست، گفت: 2 موسسه فرهنگی قرآنی، 2 نشریه، یک نشریه اختصاصی کودک، پنج چاپخانه فعال، 6 کانون تبلیغاتی، 2آموزشگاه آزاد موسیقی، 6 انجمن فرهنگی هنری، سه مهمانسرا و سه مجتمع فرهنگی هنری با 900 صندلی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی