حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


«رحمت آذرافروز» با بیان اینکه 13، 14 و 15 رجب به عنوان ایام‌البیض است، اظهار کرد: این مراسم حسنه در طول تاریخ اسلامی همیشه در قلوب مسلمانان جایگاه خاصی داشته و هر ساله شاهد برگزاری اعتکاف در ایران اسلامی هستیم.

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد، افزود: خداوند باری تعالی در قرآن کریم به 2نفر از پیغمبران ماموریت می‌دهد که در زمان اعتکاف مساجد را برای بهره‌مندی مردم از این ایام آماده کنند که در این راستا ما مسئولان هم باید زمینه را برای حضور معتکفین در مساجد آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال شاهد رشد خوبی نسبت به سال‌های قبل آن هستیم، گفت: مراسم اعتکاف رجبیه از سحر 29 اسفند‌ماه سال جاری در مساجد آغاز و تا افطار 2 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.

آذرافروز با بیان اینکه امسال 13 مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا میزبان معتکفین است، تصریح کرد: مسجد عربان، جامع، امام حسین(ع) و مسجد جعفری صومعه‌سرا، جامع طاهرگوراب، جامع تولمشهر، حضرت ولیعصر(عج) نوخاله اکبری، امام خمینی(ره) لیفشاگرد، آیت الله ضیابری ضیابر، جامع گوراب‌زرمیخ، جامع شهرک اباتر، جامع هندخاله و مسجد امام حسین(ع) مرکیه جزء مساجد برگزار کننده اعتکاف هستند.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای شرکت در این مراسم معنوی باید از تاریخ 15 اسفند به مساجد محل برگزاری اعتکاف مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: اگر چه امسال در ایام نوروز قرار گرفتیم اما می‌شود آغاز سال جدید را با شرکت در مراسم اعتکاف و با معنویت آغاز کرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: برای تمام مساجد یک روحانی اعزام شده تا به صورت مستقر در این سه روز اعتکاف در مسجد حضور داشته باشند و مداحان و قاریان هم برای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها اعزام می‌شوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی